Friday, June 10, 2011

Mari Berdoa

Jom share share =)

Ini sebenarnya doa Nabi Adam A.S. untuk memohon ampun daripada Allah s.w.t.

Dan Allah telah berfirman:
"Jika salah seorang dari zuriatmu, berdoa dengan doa tersebut, nescaya Aku akan hilangkan kedukaan dan kekeruhannya, Aku akan melindunginya, Aku akan menguntungkannya satu perniagaan selepas satu perniagaan dan Aku akan memberikannya dunia, walau dia tidak mengkehendakinya"

Ya Allah, Ya Tuhanku,
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui
Perkara yang kusembunyikan dan kuterangkan
Maka terimalah kemaafan daripadaku
Terimalah keampunan daripadaku ini
Terimalah taubat daripadaku

Engkau Maha Mengetahui tentang hajatku
Maka kabulkanlah segala permintaanku ini
Engkau Maha Mengetahui tentang apa yang
terkandung dalam jiwa ragaku,
Maka ampunilah dosa-dosaku

Ya Allah, Ya Tuhanku
Aku memohon daripadaMu
Iman yang menusuk ke dalam hatiku
Keyakinan yang benar sehingga aku tahu
Tidak berlaku sesuatu ke atasku
Kecuali apa yang ditakdirkanMu buatku
Serta keredhaan dengan qadarMu

Mari beramal. Moga hidup kita diberkati. 
Wallahu a’lam...

No comments:

Post a Comment