Friday, May 6, 2011

Golden Horse Cosmetics

Mari mari mari! Mau share lagi pasal skincare. Ni sambungan dari entry Jom Make Up. Cume ini berbeda, sebab bukan pakai time keluar rumah, hehehe.

I am a new Golden Horse Ambassador:)

BEST product ever dari Golden Horse Cosmetics.

1) Golden Horse Pearl Paste

Ini cream muka, saya pakai waktu malam before tido. Sangat bagus cream ni, boleh hilangkan parut jerawat, jeragat, and kurangkan kedutan.

To be honest, saya dah pakai cream ni sangat lama, and ini yang terbaik even dah cuba macam2, even yang mahal2 tu. Tapi keberhasilan produk ini terbukti jauh lebih baik!

2) Golden Horse Home Spa Clay Mask-Geranium

Masa untuk pergi berkunjung ke spa setiap minggu memanglah takde. Plus duit juga kurang, jadi saya pakai masker ni untuk remove sisa2 make up dan bintik hitam dari muka. Plus, kulit muka jadi lebih tegang dan licin. Masker ni sejuk sangat bila dipakai di muka.

Sekarang my hubby pun udah ku paksa untuk pakai masker ni, boleh buat kulit putih, hihihi.
Kejap lagi, bile dia tgk blog ni, mesti dia marah I letak photo ini, halal ye!

Baru saya perasan ada someone comment kat entry Facial Treatment ni.

Rasenya dah terjawab di situ. Untuk siang, saya pakai Rose Whitening Essence before saya pakai Clinique Lotion. Saya tak guna cream siang golden horse, sebab kulit saya lebih perlukan pelembab yang bukan berbentuk cream. Essence ni sebenarnya, berfungsi kurang lebih macam Sunblock la, untuk tahu fungsi lebih lanjut, klik kat sini.

Untuk menjawab senarai produk itu, here u go!
-Revital Whitening Cleanser: Guna 2-3 kali sehari
-Deep Peeling Cream: Guna 2-3 kali seminggu
-Rose Whitening Essence: Guna pagi dan malam
-Cream Pearl Paste: Guna malam sebelum tido
-Golden Horse Home Spa Clay Mask: Guna 2-3 kali seminggu


P/S: Pastikan beli dengan pengedar yang sah or di butik Golden Horse Cosmetics, sebab nowadays ada yang dah tiru2, tapi tak ori. Name and logo dekat2 sama. Selamat mencuba.

6 comments:

  1. thanks for sharing!!!

    ReplyDelete
  2. hi. nak tanya, mana nak cari produk ni yer? cari kat internet pun just order online je. i mean, list of diorg nyer pengedar..myb u can help me? hehe.. tq in advance yer. =))

    ReplyDelete
  3. u pernah try bio complex cream?what is your opinion?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry, I tak guna the bio complex cream. I'm using the basic set which include, facial foam, toner & pearl paste cream :)

      Delete
  4. hazlina shahrel
    hi girls u can purchase our golden horse cosmetics produk trou online with me. I'm the qenuine GH agent. for product purchase can either order from facebook/hazlina.shahrel or web site http://areils21.ads4mall.com

    hope can help!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Hazlina. I think this will help most of the readest :)

      Delete