Saturday, February 19, 2011

Dewan, Pelamin and Wedding Planner The Series

DEWAN


Alhamdulillah, saya banyak dapat komen2 yang baik tentang majlis resepsi saya di [click] Rumbia Villa Resort , Paka, Kerteh.

Saya pilih tempat ni untuk majlis resepsi dan bukan di rumah atas beberapa sebab yang mungkin tak perlu untuk saya kongsi bersama semua **i might say, this is very personal**. Namun, bukan atas sebab untuk menunjuk-nunjuk atau untuk mengikut trend barat, saya cuma perlukan sebuah dewan yang mempunyai kolam sebab saya dah lama berangan nak kahwin di tempat yang macam ni dan sebenarnya bila dah buat kat dewan, sangatlah meringankan beban ibu saya yang biasanya merupakan orang yang paling sibuk untuk menjayakan majlis sebesar ini di rumah.

Saya sangat berterima kasih kepada beliau sebab jadi orang yang paling penting dalam majlis saya tempoh hari, MAMA u're the BEST and I love u the MOST ;-)

Bercakap tentang dewan, saya sangat berpuas hati dengan decoration, sebab majlis saya adalah majlis sederhana dan saya hanya perlukan sesuatu yang simple. "Cermai Conference Hall" dilengkapi dengan PA system dan projector yang sangat berguna untuk menjayakan majlis saya.


Interior design

4 khemah di luar dewan before decoration

Decoration di dalam dan di luar dewan sepenuhnya (tak termasuk pelamin, meja makan beradap, meja kek) merupakan hasil kretiviti Rumbia Crew.

Menu makanan yang saya pilih untuk tetamu:

Nasi Minyak / Nasi Putih

Daging Gulai Kawah

Ayam Masak Merah

Acar Timun / Acar Nenas

Sambal

Buah – Buahan

Bubur Kacang

Kordial

Air kosong


Tambahan makan beradap plak; Ayam Golek, Udang Goreng dan Siakap 3 Rasa. Overall, makanan tu sangat sedap.


Udang and ayam yang best

Berpuas hati dengan Rumbia sebab bagi guest house jugak, so make up session untuk resepsi telah dijalankan di guest house, banglo 3 bilik, bagi saya sangat best.

Interior guest house, exactly like this, saya sgt SUKE! Kat cnila photographer tido ;p

PELAMIN

Pelamin saya yang bertemakan ala Inggeris merupakan hasil [click] D'Syamellyn Bridal yang saya hire jauh datang dari Kuala Terengganu ke Paka. PIC untuk wedding saya, Kak Ani sangat memahami kehendak saya. Saya sangat berpuas hati dengan decoration krew D'Syamellyn Bridal. Saya cuma tengok pelamin saya yang siap sepenuhnya pada hari resepsi kami. 2 thumbs up!

Pakej fresh flower yang saya pilih dari
D'Syamellyn Bridal merupakan Pelamin Astana Idaman consists of:
  1. Pelamin fresh flower 3 panel with high back chair
  2. Meja makan beradap dengan tabir with special chair for Bride and groom
  3. 6 unit walk way stand
  4. Meja kek
  5. Gerbang bunga
  6. Red carpet

Ni walkway and fresh flower sebelum digubah

Pelamin in half way

Tadaa! pelamin saya yang dah siap (^_*)

Walk way

Meja makan beradap

WEDDING PLANNER
Apa pentingnya wedding planner untuk majlis perkahwinan? Wedding planner la yang uruskan semua decoration untuk tema yang pengantin pilih dan pengantin sebenarnya tak buat ape2; cume SENYUM =)

Me and Farah, wedding planner from Rumbia

My wedding planner from D'Syamellyn Bridal

RAJA SEHARI
And KAMI yang sangat happy dengan semua persiapan ini

Thanks all ;-)

2 comments:

  1. everything was so so soooo beautiful... betul2 da buat research tuk handle semua... thumbs up for u babe!! ;-)

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum.. kite mmg x kenal tp blh tahu bajet utk majlis di rumbia brape ye? tq :)

    ReplyDelete